KLIENT A  problém
LEGO: Jak atraktivněji představit produkty v prodejnách, kde je místo jen na krabice
LEGO se prodává online i offline. A každý z těchto způsobů má svoje výhody i nedostatky. Na e-shopu si kupující projde spoustu fotek a informací, vyfiltruje a porovná, co se mu nejvíc hodí. V kamenné prodejně si zase vybraný produkt hned odnese domů a nemusí čekat na doručení. A k tomu si ho může prohlédnout naživo.  LEGO stavebnic je ale obrovská spousta, a tak není možné je všechny předvádět sestavené. To, co si v obchodě prohlédnete, jsou tedy ve většině případů jen krabice. A ty vám o moc lepší představu neposkytnou.

Výzvou tedy bylo, jak nakupujícím v prodejnách názorně předvést všechny možnosti, výhody a detaily LEGO setů, aniž by to zabralo místo navíc. Hádáte správně – prostor navíc nám poskytlo propojení s digitálem.
VIZUALIZACE
problém
Produktové stránky – aneb co chceme ukázat?
LEGO má ke každé stavebnici spoustu vizuálních materiálů. Detailní fotky, videa, i 3D modely. Na nás bylo vymyslet, jak to všechno ukázat nakupujícím. Tedy připravit produktové stránky, které budou bez problému fungovat, dobře vypadat a rychle se načítat na každém mobilu. Přímo v prohlížeči.

Včetně automatického spuštění videa na celou obrazovku a včetně vykreslení rozšířené reality, což byly funkce, na kterých si mobilní webové prohlížeče tou dobou obvykle vylámaly zuby. Pro nás ale bylo zásadní, aby se k obsahu pohodlně dostal každý, bez nutnosti hledat v obchodě wi-fi a stahovat si další specializovanou appku se spoustou dat.

Dostupnost a rychlé načítání odkudkoli a kdykoli jsme si navíc pojistili uložením materiálů do cloudu (využili jsme řešení od Amazonu).
Štítky v obchodě – aneb jak se k tomu zákazníci dostanou?
Zajímavý a spolehlivě dostupný digitální obsah bychom měli. A teď – jak k němu lidi přivést? Tak, abychom zaujali, ale zase to v obchodě nerušilo, nezabíralo prostor navíc a sedělo to ke značce LEGO. Navrhli jsme cedulky, které se nasunou jako rámečky okolo cenovek na regálech. Každý štítek na sobě má QR kód s odkazem na příslušnou produktovou stránku a je v něm zabudovaný NFC čip, který vám tentýž odkaz nabídne už při přiblížení telefonu, bez nutnosti cokoli skenovat.

Prototypy štítků jsme po dohodě s hračkáři vyzkoušeli přímo v obchodě, abychom měli jistotu, že na poličkách drží a velikostně i designově se na svoje místo hodí. Zvlášť jsme pak testovali i senzitivitu NFC čipů (abyste je zvládli načíst každým mobilem, z rozumné vzdálenosti, bez ohledu na to, jestli má obchod plastové nebo kovové police, které by mohly přenos zkomplikovat).
TECHNOLOGIE
Systém, který automaticky generuje stovky finálních štítků
Vyladěné produktové stránky a štítky, přes které se k nim dostanete, jsou ale jen část řešení, které jsme navrhli. Zásadní je systém, na kterém to všechno stojí. A automatizace, které šetří práci. Tím spíš, když jde o stovky různých produktů v desítkách obchodů.

Ze zadaných materiálů se tedy dynamicky generují jednotlivé produktové stránky (podle vzoru a pravidel, které jsme vyladili). A automaticky se “rozmnoží” taky kopie produktů pro jednotlivé obchody, protože každá kombinace produkt + obchod je jedinečná, má svůj unikátní kód, dá se spravovat a sledovat. Ze systému se pak všechno posílá rovnou do tiskárny, která zkompletuje navržené štítky tak, aby jen rozeslaly do jednotlivých obchodů, nasadily na police k cenovkám, a je to.

Důraz jsme kladli i na to, aby samotné administrační prostředí bylo přehledné a snadno použitelné, kdyby bylo potřeba něco ručně zkontrolovat a poupravit. Pracovali jsme i s více jazykovými verzemi (tohle řešení jsme připravovali pro Česko, Slovensko a Benelux, do budoucna počítáme s dalšími zeměmi).
Propojení s vyhledávačem dárků
A jak pomůžeme lidem, kteří se nezajímají o konkrétní produkt, ale jdou do obchodu jen s nejasnou představou, že chtějí něco koupit?

Vlastní vyhledávač dárků provozuje LEGO už několik let. Jde o jednoduchou webovou aplikaci, která provede kupujícího sérií otázek (kolik je obdarovanému let, jaké má zájmy, o jakou příležitost jde nebo kolik chcete utratit peněz) a pak doporučí ty nejvhodnější stavebnice. My jsme tento vyhledávač doladili, aby bez problému fungoval i na mobilu a pracoval s našimi optimalizovanými produktovými stránkami.

QR kód (a NFC čip), který vás navede do vyhledávače dárků, pak LEGO využilo nejen přímo u nabídky v hračkářstvích, ale i na letáčcích nebo plakátech mimo prodejny.
výsledek
Zajistili jsme větší pohodlí a více informací pro klienta i jeho zákazníky
Co tedy přinesl náš systém produktových stránek, ke kterým se dostanete přes naskenování QR kódu nebo načtení NFC čipu?

- Nabídl nakupujícím daleko víc informací o produktu, a to názorně a pohodlně.
- Díky napojení na vyhledávač dárků zjednodušil zákazníkům výběr.
- Umožnil společnosti LEGO ukázat skutečný přínos produktů i na minimálním prostoru v obchodě.
- Pomohl získat obrázek o tom, které produkty zákazníky v prodejnách skutečně zajímají (a ne jen, co si nakonec kupují).

Navíc je systém připraven na napojení na přehled skladových zásob jednotlivých obchodů pro ještě větší automatizaci. V budoucnu by se tak požadavky na nové štítky mohly do tiskárny posílat samy podle toho, jaké produkty skutečně přibudou na sklad v prodejně.A vedle kamenných prodejen můžeme přes QR kódy umožnit lidem prohlížet si LEGO produkty pohodlně i na ulici. Třeba při čekání na tramvaj.

Zajímá vás spíš něco jiného?
Co třeba tohle?

Projekty

Služby

Kariéra

Kontakt

2022 All rights reserved Digital Vision