KLIENT A  cíl
KIA: Chceme efektivněji nabízet ojetá auta na webu výrobce i u dealerů
Pro Kia Czech jsme připravovali webovou aplikaci pro vyhledávání a filtraci ojetých vozů. Takový vyhledávač najdete na webu KIA asi pro každou zemi. Tedy jeho původní verzi. My jsme připravovali jeho vylepšení pro český trh. Proč u nás potřebujeme jiný vyhledávač ojetin než jinde, říkáte si?

Zatímco v řadě zemí je přeprodej ojetých vozů spíš okrajovou záležitostí, u nás se těší velké oblibě. A modelů se nabízí spousta. KIA se tedy chtěla zaměřit na to, abyste si přímo na jejich webu mohli vybrat ojetý vůz stejně pohodlně, jako když si vybíráte nový. Včetně filtrace podle všech zásadních parametrů a přehledného výpisu všech technických informací.

Výzvou pro nás tak bylo vytvořit řešení, které je rychlé, plynulé a vizuálně příjemné. A k tomu v souladu se stylem značky KIA, aby se aplikace stala integrální součástí webu a aby uživatele nerušila žádná nečekaná nesourodost.
Projects moodboard
KLIENT A  cíl
problém
Jak atraktivně nabídnout ojetá auta?
Co chtějí lidé, kteří hledají (ojetá) auta ke koupi? Co nejdřív si prohlížet svůj vysněný vůz. Vybrat pár základních parametrů a podívat se, co se nabízí. Zní to jasně. Přesto občas natrefíte na filtry, které jsou zbytečně složité, uživatelé si nejsou jisti, co vybrat, a často odchází s nepořízenou, aniž by se k nabídce vůbec dostali. Proto jsme jako prioritu brali to, aby bylo třeba co nejméně klikat.

Začali jsme průzkumem – jaké parametry jsou pro kupující nejdůležitější. Zjistili jsme, že v případě ojetých aut jsou to model auta, typ paliva nebo pohonu, cena a kolik to má najeto. To je základ, všechno ostatní už jsme schovali pod “rozšířený filtr”. A nemusíte volit ani všechny ty 4 základní parametry, vyberete jen to, co vás zajímá, a přehled vyhovujících modelů je v mžiku připraven.

Vedle výpisu vozů pak můžete požadované vlastnosti dále upravovat a doplňovat. A jakmile změníte parametr, výpis na to rovnou reaguje. Žádné zaklikávání a potvrzování tlačítka, že opravdu chcete filtrovat – i tenhle nadbytečný krok jsme eliminovali, aby bylo procházení výsledků pohodlnější.
design
I pomocí filtru můžete posílit pozitivní dojem ze značky
O čistý, vzdušný, až minimalistický design a osekání prvků na ty nejnutnější jsme se snažili nejen proto, že je to vizuálně příjemnější a je jednodušší se na stránce zorientovat a dostat se k cíli.

Dalo nám to navíc prostor přímo vedle filtru zdůraznit benefity, které koupě ojetého vozu KIA přináší. Zákazníka tak ujistíme, že o něj bude dobře postaráno, a posílíme jeho důvěru ke značce. Podtrháváme tak i myšlenku, že automobilce KIA záleží na tom, aby i auta “z druhé ruky” sloužila novým majitelům bez problému a dělala jim radost. Ostatně, proto se KIA rozhodla na tento segment zaměřit a optimalizovat právě to, jak se ojetá auta jejich značky dále nabízejí. Aby mohli garantovat nejen kvalitu nabízených aut, ale i kvalitu jejich prezentace a spolehlivost informací, které jsou o nich poskytovány.
technologie
problém
Maximum informací o vozidle díky datům z více databází
Kde se berou fotky a informace o nabízených autech? Od dealerů, tedy autobazarů. A každý z nich funguje na trochu jiném DMS (Dealer Management Systemu). Pokud tedy chceme, aby výpis dat na webu KIA byl jednotný, úplný a bez chyb, je třeba data z jednotlivých systémů nejen přímo natáhnout, ale zároveň i validovat, a pokud je to třeba, tak i doplnit.

Z údajů, které dealer o vozu vyplňuje, nás tedy primárně zajímá VIN kód, podle kterého můžeme získat chybějící údaje přímo z databáze vozů KIA. (A v případě nesrovnalostí se hlášení o sporném parametru odesílá KIA manažerovi k manuálnímu prověření či schválení, abychom si mohli být opravdu jisti, že údaje ve vyhledávači jsou akurátní.)
výsledky
Méně času stráveného klikáním zajistí více času k prohlížení
Důraz jsme kladli hlavně na příjemný design, funkčnost a uživatelskou přívětivost filtru. Optimalizovali jsme způsob, jak se vypisují data, která dostáváme od jednotlivých prodejců ojetých aut, tak abychom dali vyniknout samotným vozům a vlastnostem, které potenciální kupce zajímají nejvíc.

Věříme, že příjemné procházení webu dokáže navodit dobrou náladu podobně jako návštěva čisťoučkého navoněného autobazaru. (Možná i lepší, protože na tuhle prohlídku se nemusíte ani převlékat z pyžama. :))

A klíčem k tomu, abyste se do nějakého auta zamilovali, a přesvědčilo vás ke koupi, je to, abyste si ho mohli v klidu, důkladně a pohodně prohlédnout.
RozŠÍŘENÍ do budoucna
Co dál? Eliminovat nulové výsledky s pomocí umělé inteligence
Kolik se zobrazí výsledků na danou kombinaci parametrů, to samozřejmě záleží na tom, jaké vozy jsou zrovna na prodej. A samozřejmě je možné, že nebude vyhovovat nic. Prázdná stránka, na které svítí “0 výsledků”, se ale snadno stane tím posledním, co uživatel z webu uvidí, než ho zavře a už se třeba ani nevrátí.

Pokud bychom tedy měli projekt dále rozvíjet, zaměřili bychom se na to, aby filtr spolu s nulou ukazoval i alternativy – výsledky, které sice nevyhovují všem parametrům, ale většině z nich ano. Třeba s komentářem “pro model Picanto s cenou do 150 000 Kč a nájezdem do 5 000 km jsme nic nenašli, ale co třeba Picanto s nájezdem do 5 000 km bez omezení ceny”. Případně bychom zapojili i AI (umělou inteligenci), která dokáže sama odhadnout, které z alternativ by uživatele mohly nejvíc zajímat.

Zajímá vás spíš něco jiného?
Co třeba tohle?

Projekty

Služby

Kariéra

Kontakt

2022 All rights reserved Digital Vision